Tuesday, September 24, 2019

Bbm3410Satu: MASIH DI SINI

Pengalaman Terbaik 2 : D'zura Enterprise


Pengalaman terindah ini adalah pada tahun 2012. Pengalaman terindah yang menjadikan seorang gadis bernama Aisyah menjadi seorang anak muda yang matang, berdikari dan sentiasa bersemangat mahu menjadi seorang yang lebih baik hari demi hari.

2012- seorang anak muda yang bernama Aisyah yang masih lagi di alam persekolahan (Tingkatan 3) mengambil keputusan untuk bekerja selepas habis waktu persekolahan. D'zura Enterprise- di sinilah anak muda ini buat pertama kalinya menceburkan diri dalam bidang pekerjaan sebagai pembantu kedai fotostat dan cetakan. Sebaik sahaja waktu persekolahan tamat, dia berasa teruja pergi ke kedai dan bekerja. Hari demi hari yang dilalui, ramai saja manusia yang mempersoalkan tentang dirinya. "Tak sekolah ke?," Kenapa Kerja? Mak bapak mana? "Ada juga hari yang dilalui, dimaki dengan pelanggan yang kurang kesabaran diri. Malah, ada juga dari kalangan guru kelas yang mempersendakan semangat anak muda ini untuk bekerja.

Disebabkan oleh kejadian itu, gadis ini tidak pernah patah semangat. Dia tahu apa yang dia lakukan. Dia ingin hidup berdikari tanpa mengharapkan bantuan kewangan dari ibu bapanya. Dia ingin menjadi seorang anak yang sentiasa membuat keluarganya bahagia dengan membelanjakan gaji yang diperoleh untuk keluarganya yang tercinta. Dirinya cuma mengambil RM 40 untuk membeli buku latihan PMR. 

Gadis yang bernama Aisyah ini percaya bahawa jika kita gembirakan hati ibu bapa dan adik-adik, Allah akan permudahkan segalanya bagi Aisyah. Dan ianya terbukti apabila Aisyah dianugerahkan sebagai Pelajar Cemerlang PMR 2013 sekali gus menjadi Tokoh Nilam Sekolah, Peringkat Daerah Klang. Pengalaman ini sangat bermakna, mengajar Aisyah bahawa dengan membuat orang sekeliling bahagia, Allah balas dengan lebih lagi kebahagiaan untuk diri Aisyah. Alhamdulillah. 

No comments:

Post a Comment

Hikmah Di sebalik Siang dan Malam

Bismillah. Alhamdulillah. Assalammualaikum wbt buat pembaca blog Loveby Aisyah yg dikasihi sekalian. Semoga semuanya dalam lindungan Al...